Plav - vodopád Grlja
Plavským údolím pod horami Prokletije, ktoré sa nám celý deň skrývali v hmle. Aspoň že vodopád nebol vyschnutý a riečka Grlja zahádzaná odpadkami :).
Aklimatizačný výstup (2.deň)
Dnes sme si vystúpali do niečo cez 4100 mnm, tesne pod posledný tábor C1. Cesta vedie čiastočne po kameňmi zasypanom ľadovci a v štyroch tisícoch začína sneh. Nacvičili sme si skákanie cez trhliny a zistili, že stena Khamaura nie je veľmi stabilná, keď na ňu svieti obedňajšie slnko.
3.deň Checho - niekde pred Atsuntou
Dnes bolo na pláne prejsť až pod sedlo Atsunta, ale ako to väčšinou na cestách býva, plány sa menia a tak sme skončili niekde pred lúkami pod Atsuntou na nie príliš ideálnom pľaci na stanovanie. Cez Parsmu a vojenskú stanicu v Girevi sme už zišli z prašnej cesty a vrhli sa do "divočiny" do spleti mätúcich kravských chodníčkov, brodeniu horských potokov a obdivovaniu nádherných kaukazských hôr.
Andermatt - Sierre (3.deň)
Po predchádzajúcom náročnom dni vás čaká jeden rovnako náročný, keď vystúpate až do výšky 2431m.n.m. do priesmyku Furkapass, cez ktorý sa jazdia aj cyklistické preteky Tour de Suisse. Dnešný deň budete vidieť mnohotvárnosť Švajčiarska. Krásne hory, zelené lesy, malebné dedinky s drevenými domčekmi, priemyselné zóny vo väčších mestách a ku koncu kopce so stráňami plných viníc.
Au - Melk (3.deň)
Trasa z Au do Melku prechádza niekoľkými mestečkami, kde môžete načerpať nové sily na cestu (3.deň je vždy kritický) Na konci vás ale čaká odmena - krásny kláštor v Melku, ktorý je aj zapísaný do svetového kultúrneho dedičstva UNESCO.
Klaipéda - Nida (11.deň)
Prechod Kuršskou kosou po nenáročnej cyklotrase bol príjemný až na počasie, ktoré nám opäť dožičilo pár výdatných kvapiek dažďa.
Death Valley
Domorodý obyvatelia nazývali toto miesto údolie Tomesha, „zem, kde je pôda v plamenoch,“ celkom príznačné miesto pre Death Valley, kde je najvyššia priemerná teplota na Zemi. Nielenže je o jedno z najteplejších miest na svete ale aj najsuchších (priemerne tu spadne menej ako 50mm zrážok za rok) a tiež najnižších (náchádza sa tu najnižšie položené miesto na západnej pologuli).
Maardu - Kuressaare (3.deň)
Hlavné mesto Tallinn je veľmi pekné, s čarovnou atmosférou ale plné turistov. No nezdržiavali sme sa tu dlho a dnes sme ešte prešli 120 km. Tentoraz autobusom až na ostrov Saaremaa.
Gameragna - Rapallo (3.deň)
Janov je veľké mesto, teda hlavne dlhé. Rozkladá sa na 30 km pozdĺž pobrežia a práve tento úsek je čerešničkou na torte dnešného dňa. Konečné stúpanie za Janovom do výšky 250 m.n.m. na 4 km je oproti prechodu cez Janov celkom oddych.
St.Aygulf - Antheor (3.deň)
Dnes- oddychový deň. Konečne sme sa vykúpali v mori a po prejdení necelých 22 km sme dnešnú trasu ukončili v kempe pri pobreží.
Riga - Naujoji Akmené (8.deň)
40 km vlakom a 90 km na bicykli a ani nevieme ako už sme v Litve. Okolitá krajina už nie je len rovina, cesta sa aj začala mierne vlniť ale vietor nás neopúšťal. Stanovanie na záhradke a na druhý deň vyberanie kliešťov. Len tak ďalej. :)
Base Camp - vrchol Kazbeku (3.deň)
Deň D začína skoro ráno o tretej. S čelovkami zrazu cesta suťoviskom vyzerá úplne inak ako deň pred tým a tak nečudo, že sa po chvíli strácame aj so skupinkou pred nami. Našťastie sme cestu znovu našli a všetko už šlo potom relatívne hladko až na vrchol.
4.deň - Niekde pred Atsuntou - Lúky pod Atsuntou
V noci trochu spŕchlo, našťastie len trochu lebo ktovie, akoby náš bivak zvládol väčší nápor dažďa. Pod Atsuntou sme sa osviežili v ľadovcovej rieke, ktorú bolo treba prebrodiť na druhú stranu, výšľap o skoro tisíc výškových metrov až do sedla bol náročný, ale zostup ešte horší. Našťastie ten zostup nebol taký dlhý...
5.deň: Lúky pod Atsuntou - Shatili
Začiatok dňa vyzeral daždivo ale našťastie sa seriózne rozpršalo až večer, keď sme už mali rozložené stany v Shatili. Dlhý zostup nie je práve ideálny pre unavené kolená ale aspoň posledný úsek po ceste, síce už po rovinke, sme si uľahčili stopom a to nie hocijakým. Nielenže sme mali live ukážku gruzínskych piesní ale dostali sme najesť a napiť. Tak toto je tá gruzínska pohostinnosť!
Kemp Le Galetas
Dvojhviezdičkový kemping sa nachádza hneď v blízkosti jazera Lac de Sainte-Croix. Kemp je dostatočne veľký a preto aj v hlavnej sezóne sa nemusíte báť, že by tu pre vás nebolo miesto.
Cesta z Death Valley do Yosemitu
Z Death Valley je to 435km do Yosemitského národného parku. Je to hodný kus cesty ale krajina pred vami sa bude meniť každým kilometrom, tak to ubehne celkom rýchlo. Z vyprahnutej púšte sa za 1,5 hodiny dostanete pod najvyšší vrch kontinentálnych Spojených štátov, čo znamená prekonať cez 1100 výškových metrov na rozmedzí 94 km. Na druhý deň vás čaká praveké jazero Mono Lake, mestoduchov- Bodie a nakoniec Yosemite.
Melk - Tulln (4.deň)
Najkrajší úsek cesty, ktorý vedie cez starobylé rakúske mestečká a cez malebné údolie Wachau, ktoré so svojimi marhuľovými sadmi a viničom nenechá vaše zmysli na pokoji.
Rapallo - Sestri Levante (4.deň)
Dnes sme sa nijako nepretrhli a tých 30 km sme zavŕšili kúpaním sa konečne v pokojnom mori bez vĺn v meste Sestri Levante.
Sierre - Chamonix (4.deň)
Posledný úsek trasy cez Švajčiarsko nie je zvlášť náročný (odmysliac si poobedný silný protivietor). Cesta vedie cez mesto Sion, nad ktorým sa týčia dva stredoveké hrady. Z Martigny zubačkou vystúpate do výšky 2400m.n.m. odkiaľ sa môžete spustiť dolu kopcom do Chamonix.
Antheor - Villeneuve-Loubet (4.deň)
Nablýskané mesto Cannes sme si prehliadli napodiv rýchlo. Zato z čarovného mestečka St.Paul de Vence hlbšie vo vnútrozemí sa nám nechcelo odísť. V úzkych uličkách by sa dalo prechádzať hodiny.
Kuressaare - Pärnu (4.deň)
Tak ako sme sa tešili na ostrov Saaremaa, tak sme si ho aj "užili". V daždi a vetre. Ostrov, ideálny pre cyklistov nám ukázal svoju odvrátenú upršanú tvár a tak my sme sa mu obrátili chrbtom a šliapali späť na pevninu.
Zostup do Kazbegi a presun do Truso Valley (4.deň)
Rýchly zostup cez 1000 výškových metrov ku kostolíku a odtiaľ autom do Kazbegi, kde sme vrátili požičané vybavenie. Ešte ten deň sme sa presunuli do údolia minerálnych prameňov Truso Valley, ktoré je vzdialené z Kazbegi asi 25 km.