Zvolen - Biele Vody (1.deň)

Štát:
Slovensko
Autor:
Benco

Odporúčané ubytovanie

Jednoduchšia časť trasy aj keď už za Detvou sa krajina pomerne dosť vlní, vrcholom dňa je 6 km stúpanie z Hriňovej na Detviansku Hutu. Odmenou však je krásna krajina Detvianskeho regiónu.

Zvolen
V meste sa nachádza mnoho kultúrnych a historických pamiatok. Dominantou, ktorú určite neprehliadnete, je Zvolenský zámok, ktorý sa po rekonštrukcii námestia stal jeho začiatočným bodom. Zvolenské námestie patrí k najväčším na Slovensku (dĺžka 400m). Nachádza sa tu hneď niekoľko pamiatok, ktoré by ste si aspoň zo sedadla bicykla mali prezrieť. Po námestí sa nesmie bicyklovať ale našťastie súbežne s ním vedie krátka cesta pre cyklistov. Hneď na začiatku námestia sa nachádza pamätník SNP v tvare Valašky. Z Valašky môžete vidieť rovno na Evanjelický kostol sv. Trojice z 19. storočia. V strede námestia sa nachádza pomník padlým vojakom Sovietskej armády. Na konci námestia nájdete rímsko-katolícky kostol sv. Alžbety z 13.storočia.

Zo Zvolena sa vydáte smerom na Lieskovec. Odtiaľ trasa vedie po starej ceste cez Očovú do Detvy. Po náročnejšom stúpaní do dedinky Kostolná vás čaká krátky zjazd k odbočke na Skliarovo. Pred vami je niekoľko kopcov ale za Skliarovom v zákrute tvaru U sa môžete ovlažiť vodou z prameňa, ktorý tu vyviera. Odtiaľto vás čaká už len jeden kopec a potom asi 5 km zjazd do Hriňovej. V Hriňovej vás čaká nemilé prekvapenie, keď zistíte, že do Detvianskej Huty to máte podľa tabule ešte 14 km a to hore kopcom. Nelámte si ale s tým hlavu, aj tu cestári niekedy neodhadnú vzdialenosť. Do Detvianskej Huty to máte 6 km hore kopcom a k tomu v príjemnom tieni. Za Hutou odbočíte do Bratkovice. Cyklotrasa tu vedie po novej asfaltke cez les. V Bratkovici sa stráca značenie a tak je možné sa riadiť intuíciou alebo vedieť, že za dedinou treba odbočiť doprava na poľnú cestu do strmého kopca. Cesta vás navedie na lesnú cestičku, kde sa cyklistické značenie znovu objavuje. Po prekonaní tejto hory vás trasa vyvedie na peknú asfaltovú cestu, ktorá vedie až do dediny Biele Vody. V dedine znovu odbočíte na lesnú cestu, ktorá sa ale bohužiaľ miestami nepodobá ani na cestu ale skôr navymleté koryto rieky. Určite sa sem neoplatí chodiť po daždi, hrozí zapadnutie v bahne! Po prejdení lesa sa ocitnete nad dedinkou Biele Vody, kde sa nachádza niekoľko zrubov. Dobré miesto na stanovanie: nízka tráva a ohnisko s lavičkami :).